- O nás
- Cinema Arsenal
- Projekty
- Dva nula
- Kontakt
- Telefon, Email
Pavel Abrahám, režisér (1978) je absolventem Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. V roce 2008 zde diplomoval v Ateliéru intermediální konfrontace u Jiřího Davida, v současné době působí jako doktorand v Ateliéru supermédií u Federica Díaze. V rámci svých studií absolvoval stáž v ateliéru videa na pařížské École nationale supérieure des arts décoratifs (2005–2006) a v Centru audiovizuálních studií na pražské FAMU (2006–2007).
"Dva nula je jeden z nejhlubších filmů, jež jsem v posledních letech viděl. Otevírá celý vějíř otázek. Je to dílo, které je humánní bez frází a proklamací. A které jde přitom až na dřeň." Oto Horák, Cinepur.cz
Na fotbalovém stadionu v centru Prahy se chystá největší fotbalový zápas roku, Sparta dnes večer hraje se Slavií. Začíná přímý přenos. Dvacet dva filmových kamer ale tentokrát nemíří na hřiště, nýbrž do hlediště. V něm se totiž nachází velmi různorodá a vtipná společnost, která stojí za pozornost víc než samotný fotbal: jsou tu upovídaní pořadatelé, pečlivě oblečené dámy z VIP, rozjívení žáčci fotbalové přípravky, distingovaní intelektuálové, fanatičtí sázkaři, dezorientovaní italští turisté, chlapáčtí členové ochranky nebo třeba známí komentátoři jedné televizní stanice. Ti všichni sem přišli sledovat stejný zápas, každý z nich jej ale prožívá po svém. A každý se přitom projevuje takový, jaký doopravdy je. Jeden se ptá, jestli se smí fackovat tchýně, druhý pátrá, kam se v Chile podělo prezidentské pero, třetí se třese, zda dostane trest za použití slova gorila. Před očima nám tak postupně ožívají různá patra tribuny i různá patra dnešní společnosti. A humor a autentičnost tu nakonec vítězí 2:0.
"První celovečerní film o českém hip hopu je dílem, v němž humor válcuje vše ostatní: stejně jako v rapu tu jde o potřebu zaujmout. Nečekejte však žádný ufuněný freestyle, zvládnutá inscenovaná forma povyšuje dokumentární debut na drobný domácí skvost." Aleš Stuchlý, Týden
Orion, James Cole a Hugo Toxxx na pódiu, ale především mimo něj. Tři přední čeští rappeři, deset skladeb, deset živých – někdy i živelných – filmových situací. A v nich výřečná profesorka lingvistiky, oprsklé děti z romského ghetta v Karviné, přísná matriční úřednice, žáci základní školy na pražském Jižním městě, zachránce českého jazyka Josef Jungmann či „všehoschopná“ Hana Hegerová. Hip hop opouští úzké subkulturní ghetto a vydává se do světa. Obyvatelé České RAPubliky a republiky se ocitají pohromadě a pokoušejí se o společný „freestyle“.
Krátký experimentální film o mezích lidského vnímání a smyslu rámu. To, co nemůže být zachyceno malbou, se může vyjevit třeba ve filmu. Ale jak víme, co nemůže být předmětem malby, dokud jsme nevytvořili film? A co když se náš film ocitne v jiném v filmu?
"Za asi nejzdařilejší z mnou na festivalu viděných filmů tohoto „žánru“ považuji – pominu-li zábavný pohled do zákulisí reklamního byznysu Český sen – snímek Hlavní hvězdou..."Helena Bendová, Cinepur 37
Humorná filmová esej na pozadí jedné výstavy českého umění. Úvaha nad národními stereotypy a jejich úlohou v současném světě. Hlaví hvězdu hledáme na mnoha místech, vltavskou náplavkou počínaje, bájnou horou Říp konče.